21 December

Idag är det vintersolståndet, årets kortaste/mörkaste dag - sen bär det av mot ljusare tider igen! :)

11 december hade Ville sitt första luciatåg på dagis. Han var en tomtenisse. Förstor tomtedräkt men det var utomhus så det gjorde inget, dräkten på overallen , en aning långa armar hehe,  min egen lille michelingubbe ;)
Var det finaste tåget jag sett, Ville och Melicia diggade i samma vagn och Lias nästan bredvid.
Efteråt var det fika, sen hem och baka lussebullar tillsammans med kusinerna.

   

Kul det har kommit snö! Och att det kommer vara snö på julafton! Ville har ingen pulka än
men vi självklart ute ändå för att känna på årets första snö





Förra helgen var det julbord med Andys. Spelade bowling. Suger verkligen på det men var kul ändå!
I fredags var det InfoOne som hade julfest. Julbord och jullekar :)
Blev korad till årets intervjuare! Vann massa godis och två middagar på Fredholms. Men äran var såklart finast!

Hälsade även på lillebror i lördags. Ville och han utbytte julklappar. Tack för de fina klapparna!
Ville fick en bok om djur en boll och en tuff tröja. Mikael har likadan fast i annan färg ;) Och brorsan fick ett dataspel och en film som han hade önskat sig.
Jätte kul som alltid att vara där!
Fick även låna lite fler böcker, Mia och jag har ungefär samma boksmak. Så nu läser jag en berörande bok som heter Ungen, verklighetsbaserad. Riktigt bra!

Igår kom Jimmy & Pamela förbi en runda med julklapp till Ville och tog en kopp kaffe.
Fick en ny pyjamas, tackar! precis som jag önskade åt honom hehe

Idag har jag jobbat. Ska jobba i morgon också. Hade dubbelbokat med Andys som jag hade glömt bort. Men det redde ut sig, Emma tog mitt pass. Så nu kan Peter ut å jaga iallafall.
Onsdag ledig, ordna inför JULAFTON! julbak, julstäd och uppesittarkväll med Caroline & Åke! Det ser jag framemot!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0