Tisdag 18 Maj

Tänkte skriva lite om dagarna som gått. Var ledig i torsdags och fredags. Torsdagen var vi bara hemma och städade. Altanen också faktiskt :) skönt där är utrymmt! var iväg slängde lite skit också har mycket kvar som står men tar lite i taget så kommer det försvinna tids nog.
I fredags åkte jag och Ville in tidigt till stan. Lämnade en blomma till körskolan (bättre sent än aldrig ;)
Träffade mamma inne i stan var ju tydligen pålsmässomarknad så mamma bjöd mig och Ville på karusell, åkte tekopparna. Ville tyckte det var jätte kul satt i mitt knä och höll i ratten. Sen fick han nya fina strumpor av mormor. Tack så mycket!
Därefter var det lunchdags för Ville så vi mötte upp svärmor och fikade på mitt fik jag alltid går till, vet inte vad det heter, men gött man får en kanna kaffe :)
Sen åkte vi hem och hade inget för oss tills Anna ringde sa hon och Lea och Jon skulle komma.
Skitkul träffa dem! Hade muffins och glass med sig som vi fika på. Som sagt måste göras oftare!
Blir glad av att tragga med dig Anna :)

I lördags åkte vi med Sonny & Liam hem till min pappa och hälsade på , gottade på smörgåsar.
Träffas inte så ofta men får bli bättring på det med.
Sen lämnade vi Ville på hemvägen hos farmor för jag skulle fira Emelie Milla och Linda.
Tack så mycket du ställer upp passar han! Behöver ju göra lite roligt i bland också ;)
De var på badhuset vet jag, glömt fråga om finns bilder från det.

Festen skulle egentligen vart hos Linda men de ville ändra den hem till mig av en orsak jag inte tänker skriva hehe . Men bra för mig slapp tänka på ordna skjuts och grejer.
Och det var deras fest bara att de hade den hos mig så ingen behöver bli sur för inte bjuden för jag bjöd ingen :)


  

  

 

Vi var inte så många men har alltid så kul tillsammans!
De fick ett varsitt plojpaket med varsin liten dikt :)

Söndagen kom Ville hem tidigt för han mådde verkligen inte bra. Hög feber tror jag för han var alldeles matt, en timme efter alvedonen började han piggna till . Så vart hemma med han igår och idag. Idag har han vart feberfri så det blir dagis igen för honom i morgon. Dagis är riktigt bra stimulans för barn, lär sig otroligt mycket där.
Idag har vi vart ute i solen, äntligen kom den! Petat lite i rabatterna , blir lite åt gången blir aldrig färdig för kommer ju nytt ogräs hela tiden haha. Sen kom svärfar och klippte gräsmattan åt oss, tack så hemskt mycket för hjälpen!  Och så visade han hur vår fungerar för mig, ja jag har aldrig klippt innan haha
Men nu kan jag nog tills nästa gång ;)

Och så har jag städat Villes rum och möblerat om idag. Blev jätte fint!
Drog fram en trofast möbel från Ikea som stått i krypinnet. Hel och fin med lådor till förvaring och så kan man klättra på den också :) perfekt barnmöbel! Ska ta leta efter gardiner tills han rum också, vill ha ett par fina barngardiner som passar in bra. nu har han bara tråkiga vita, fina iochförsig men passar inte så bra till ett barnrum. vill ha lite färg och glatt

nä nu springer klockan. snart nio.
ha de bra alla!


Kommentarer
Postat av: Farmor/svärmor

Härligt du berättar kul att läsa, jag passar gärna mitt hjärta han ger så mycket glädje och kärlek.

Ja vi var på badhuset och hade kul det var full fart på Ville klättrade åkte ruthkana lekte med vatten strålar och så fikade vi, hade ej kamera med och hade inte hunnit med att ta bilder då han är snabb som blixten på att upptäcka saker, ha ha. Kram En lycklig Farmor

2010-05-21 @ 11:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0