Lördag 30 oktober

Var uppe tidigt idag. tittade på telletubbies och mös med frukost framför tvn. tänkte åka in till stan se efter en overall till Ville men då skicka jimmy att de snart skulle komma hälsa på. det hade jag glömt bort hehe. så vi ställde oss bakade muffins för att ha ngt gott att bjuda på. då sa jimmy och pamela att de ej kunde äta dem för de tål inte mjölk. synd. fler till oss sa jag skrattande. sen när de åkt  kom jag direkt på att muffinsen visst inte innehöll nån mjölk haha.

sen var vi på kalas för lias å fia. vi och ola rebbe hade visst köpt precis samma present till lias. av alla leksaker det finns att köpa så blir det ändå samma. vad är oddsen för det? :)
trevligt var det iallafall. jag tycker det är kul å se på när ville leker med de andra barnen. här hemma är han ju ensam så ibland tycker jag lite synd om honom. men han är faktiskt duktig på att leka själv och jag brukar vara med å köra med hans traktorer eller sjunga å dansa :)

bara några dagar kvar till hans 2 års dag. nästa helg är det vi som har kalas. blir bara för släkt. kanske har ett senare för vänner också.

fick vg på min första tenta :) , högsta betyget man kan få på högskolan ju
ja egentligen är det inte min första tenta har gjort 4 st innan inom kriminologi alla med vg men menar första på socionomprogrammet- lite stolt tycker jag jag får vara :)

i morgon vet jag inte än vad som händer. ska hämta ut en bok som kom igår som ingår i nya delmomentet. läser om vetenskap, samhällsforskning och samhällsteorier och vetenskapliga metoder. ska vara salstenta och bara fyra veckor sammanlagt plus grupparbete samtidigt. så har en del å göra.

ja sen när jag skulle köra hem från fia å kalle var det helt mörkt ute. så kör jag å ser skylt till östra vram. men jag tänker nej det stämmer inte och fortsätter rakt fram. känner inte helt igen mig men fortsätter så börjar jag känna lite igen mig och hamnar i västra vram i stället :) tur kom rätt iaf, bara ut på "stora" vägen sen svänga ner hem till mig i stället.
två gånger fick jag sakta ner för det kom hjortar på vägen. söta djur. men inte så kul om man hade kört på dem.

ska kolla efter svart tyg till stolarna så vi kan klä om dem :)

fick en till påse kläder av rebbe idag till ville - tack så jätte mycket! behöver organisera om villes garderob så allt får plats haha

ush ville trillade i trappan i morse. lite skrapsår på ryggen och rumpan. ändå hade han blöja och byxor på sig. tur det. får vara noga med att alltid följa han hela vägen så det inte händer igen. nu var det inte så farligt han grät inte så mkt och inga blåmärken bara skrap och rivsår men händer det igen så kanske det blir värre.

nu sover han gott i sin säng. jag hoppas på liiite sovmorgon i morgon eftersom han vart uppe lite längre.

glöm ej ställa klockan i natt :) skönt med ljusare på morgonen men ack så tråkigt när det blir mörkt så tidigt.

läste iaf att 22 December så börjar det gå mot ljusare tider igen. det känns bra :)



Kommentarer
Postat av: Milla....

Klart det inte är mjölk i muffins men smör(laktos) o det är det man inte tål, knäppis :) <3

Ja lille Ville redan 2 år imorgon, Grattis till dej killen! <3

2010-11-03 @ 21:15:49
Postat av: malin

de frågade om mjölk bara :) idag hade jag mjölk i muffinsen så det kan man visst ha!

sen när jag sa det ej var mjölk i så tog pamela upp smöret också. jobbigt måste va att inte tåla allt. tur man slipper sånt :)

2010-11-06 @ 20:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0